Kursinformasjon
Nettkurs som lærer deg om psykologien i salg og hvordan du jobber som en kundeutfordrer gjennom hele salgsprosessen.
Type
Pris
Varighet
Kommentar
Type
Nettstudier
Pris
kr. 6 900,-
Varighet
Kommentar
Start nå!
Du styrer fremdriften selv på onlinekurset. Det er viktig å kjenne mestring på veien til å bli en kundeutfordrer, derfor avhenger arbeidstempoet mye av hvor raskt du kjenner mestring.
Dette er et praktisk kurs, hvor du kan ta i bruk det du lærer umiddelbart.
For å lære underveis, er kursplanen lagt opp med 1 modul pr uke. Det vil si at du mottar nytt kursmateriell i 5 uker.
Dette kan evt tilpasses individuelt. Etter endt kurs vil du:
- Selge mer
- Være den råeste selgeren til å knytte relasjoner
- Gjøre forhandlinger uten å bli vippet av pinnen
- Stille kundene konkrete spørsmål og utfordre på hans behov
- Bli mer effektiv og jobbe mindre overtid
- Kunne styre kundemøte med større selvtillit
- Kommunisere bedre med kundene dine
- Vite hvordan du skal anerkjenne kunden
Innhold/temaer
Modul 1: Psykologien i salg
Det å være bevisst kjemien og dynamikken mellom mennesker, er en suksessfaktor. Du lærer om ulike mennesketyper, lytteteknikker, kroppsspråk og hva tilstedeværelse har å si for din suksess.
Denne modulen ligger derfor som en grunnmur for resten av kurset.
Modul 2: Forberedelser til kundemøte
Du får bare en mulighet til å gi et godt førsteinntrykk. Den største feilen å gå i, er å bli for avslappet eller for rutinert til at du ikke stiller skjerpet i møter.
I denne modulen lærer du hvilke forberedelser du bør gjøre for å prestere i toppsjiktet på dine kommende møter.
Modul 3: Gjennomføring av kundemøte
Her får du et dypdykk i de ulike fasene av et typisk kundemøte. Behovsanalyse, forventningsavklaring, salgspresentasjon, forhandlingstaktikk og avslutning.
Hvordan det kan gjennomføres og hva som kan være det mest avgjørende, lærer du i denne modulen.
Modul 4: Etter kundemøte
Når møte er avsluttet, har du forhåpentlig noen aksjonspunkter som må tas tak i. Denne fasen er det mange som slurver med, og kunden får ikke den oppfølgingen som forventes.
Du skal i denne modulen få innblikk i hvordan du gjør et godt etterarbeid, og lære deg hvorfor det er viktig at du tar deg tid til å gjøre dette grundig.
Modul 5: Tidsstyring
Struktur i arbeidsdagen er viktig for at du skal kunne levere på alt kundene forventer av deg, og for at du også skal kunne overgå deres forventninger. I denne sisten modulen vil du få verktøy som gir deg oversikt over hva som kan defineres som tidstyver i din hverdag, og du får konkrete tips og råd for å optimalisere din salgshverdag.
Instruktør
Siw-Helén Hostvedt Rø, Jowi Spirit AS
Jobbet med salg i 25 år, siste 10 år i mediebransjen, som salgssjef og medierådgiver.
Årets salgssjef i Amedia i 2016 og 2017.
Praktisk info
Dette er for deg som drømmer om flere fornøyde kunder og hyppige gjenkjøp. For deg som vil ha mer kreativitet i kundemøtene og som ønsker ny inspirasjon til å utvikle deg som selger i bedriftsmarkedet. Du lærer også hvordan du kan jobbe smartere, for å få mer tid til kundene dine.
Gjennomføring
- 5 kursmoduler tettpakket med kompetansepåfyll, eksempler og tips for å gjøre deg til en ettertraktet selger
- Undervisningsopplegg og oppgaver som tar deg steg for steg mot målet.
- Support og veiledning fra Siw-Helén Hostvedt Rø. Du får personlige, skriftlige svar på dine utfordringer.
- 2 stk individuelle coachingsamtaler med Siw-Helén Hostvedt Rø
- Tilgang til kursplattformen i 1 år.
Krav til utstyr
Du trenger kun pc og nettilgang (ikke behov for å laste ned ytterligere programvare).