Biltema ønsker å bygge videre på kompetansen de har i selskapet, og gi sine medarbeidere mulighet til å ta fagbrev og utvikle seg innen salgsfaget. Medarbeiderne som tar fagbrev gjennom K2 kompetanse blir viktige ressurser for bedriften. Biltema ser for seg at disse medarbeiderne i fremtiden skal fungere som faglige ledere å bidra til lære opp fremtidige lærlinger innen salgsfaget. Lærlinger er viktige for Biltema og det er et område de ønsker å satse på i fremtiden, sier Irmelin Karlsson.
Det er gjort en fantastisk jobb med etableringen av lærebedrift hos Biltema. Irmelin Karlsson, som har hatt denne jobben, sender nå stafettpinnen over til Mona Kristensen. Hun jobber videre med å legge til rette for fagbrev for medarbeidere i kjeden.
Irmelin Karlsson og Mona Kristensen, HR Biltema
Biltema har ikke bare klart å holde hjulene i gang i pandemiåret, men de har også hatt en eventyrlig omsetning. I samme periode har de også satt i gang sitt første fagbrevkurs i salgsfaget, for butikkmedarbeidere med lang erfaring i butikk.
En av de store utfordringene i næringslivet generelt er tilgangen på lærlingplasser hos relevante bedrifter. Dette har Biltema tatt tak i. Parallelt med fagbrevfokus for praksiskandidater, har HR-avdelingen gjort en fantastisk jobb med å få Biltema godkjent som lærebedrift.
Vi i K2 er stolt kompetansepartner til Biltema-kjeden og liker filosofien de har for sin bedriftskultur. Biltema tror på mangfold og at medarbeiderne utvikler seg best når de er ulike, med kontinuerlig fokus på å utøve og øke kompetansen i alle ledd.
Ta gjerne kontakt med en av våre bedriftsrådgivere om du vil vite mer om mulighetene rundt kompetanseheving.