Forhandlinger er kjernen i salg og det er ofte her slaget står. Likevel er det i denne fasen av salgsprosessen at mange mister salget. For å lykkes med salg over tid, må du gjennom forhandlinger, enten du liker det eller ikke.
«For mange kunder er forhandlinger høydepunktet i møtet, og det er viktig at vi som selgere er forberedt på det».
Siw-Helèn Hostvedt Rø
Mange blir fort usikre når kunden kommer med påstander og utsagn som kan virke provoserende. Noen blir fort stresset og kjenner at situasjoner rundt forhandlinger er krevende og ukomfortable å være i.
For å kjenne mestring i denne delen av salgsjobben, er det viktig å være godt forberedt og ha kontroll. Som selger må du vite hva du skal gjøre før, under og etter kundemøter. Når dette er innarbeidet og du har gode arbeidsrutiner, vil du mest sannsynlig ha mer ro i møtene, og fremstå med større selvtillit. Nettopp fordi du er forberedt.
Ønsker du å vite mer om hvordan du kan få økt salg og bli tryggere i forhandlinger? Da anbefaler vi følgende kurs:
Opptak av K2-webinaret
Fikk du ikke med deg K2-webinaret 22. april 2021 kan du se opptak i videoen under. Her får du 30 minutter med inspirasjon og tips.
Ta gjerne kontakt!
Ta gjerne kontakt med en av våre bedriftsrådgivere for en uforpliktende prat.